شمار قربانیان زلزله در پاکستان


منابع خبر و اخباری پاکستان عصر چھارشنبه اعلام کردند: شمار تلفات زلزله فجیع روز گذشته (سه شنبه) در مناطق مختلف ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور تاکنون به بیش از ۳۴۰ کشته افزایش یافته است

منابع خبر و اخباري پاكستان عصر چھارشنبه اعلام كردند: شمار تلفات زلزله فجيع روز گذشته (سه شنبه) در مناطق مختلف ايالت بلوچستان در جنوب غربي اين كشور تاكنون به بيش از ۳۴۰ كشته افزايش يافته است

مسوولان محلي سازمان ملي مديريت بحران در ايالت بلوچستان در بیان داشت و گفت و گو با خبر و اخبارنگاران افزودند: عمليات امداد و رسيدگي به مصدومان حادثه زلزله و خارج كردن اجساد از زير آوار از شب گذشته شروع و آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
سازمان زمين شناسي و لرزه نگاري پاكستان، شدت اين زمين لرزه را ۷/۷ ريشتر اعلام كرد كه به مدت ۵۰ ثانيه مناطق مختلفي در ايالت سند در جنوب و منطقه آواران در نزديكي مرز ايران در ايالت بلوچستان در جنوب غربي پاكستان را لرزاند.
برخي شبكه هاي خبر و اخباري محلي از كشته شدن بيش از ۴۰۰ شهروند پاكستاني تا ساعتي قبل خبر و اخبار دادند كه هنوز مقامهاي دولتي و محلي اين خبر و اخبار را تاييد نكردند.
جان محمد بليدي سخنگوي دولت ايالت بلوچستان پاكستان به رسانه ها گفت: فقدان امكانات پزشكي و نبود فضاي مناسب براي معالجه مصدومان در مراكز درماني در مناطق زلزله زده در اين ايالت، نگرانيھا درباره افزايش شمار قربانيان اين فاجعه را افزون كرده است.
وي ادامه داد: تيمھاي امدادي به ھمراه نيروھاي ارتش پاكستان در حال انتقال بيش از ۶۰۰ نفر از مصدومان زلزله با استفاده از بالگردھاي نظامي به مناطق ديگر ھستند.
بليدي گفت: ايران و تركيه اولين كشورھايي بودند كه پيشنھاد ارسال كمك براي افراد آسيب ديده در زلزله ايالت بلوچستان را به دولت اين كشور ارائه كردند.
عبدالرشيد بلوچ كميسر منطقه آواران در ايالت بلوچستان نيز گفت: بيشتر كشته شدگان در حادثه زلزله مربوط به اين منطقه بوده و حدود ۹۵ درصد واحدھاي مسكوني كه خانه ھاي گلي هستند، فروشگاهها و ديگر اماكن عموميتخريب شده اند.
ارتش پاكستان نيز از اعزام بيش از يكھزار نفر از اعضاي تيمھاي امدادي و سربازان خود به مناطق آسيب ديده و فراھم كردن نيازھاي اوليه مصدومان خبر و اخبار داد.
به گزارش شبكه ھاي خبر و اخباري محلي پاكستان؛ محموله ھايي شامل ھفت ھزار كيلوگرم مواد غذايي، يك ھزار قلم انواع دارو، بيش از ۵۰۰ چادر اسكان و ھزاران تخته پتو براي آسيب ديدگان توسط مسوولان محلي و نيروھاي ارتش به محل حادثه منتقل و ميان نيازمندان حادثه ديده توزيع شده است.
ممنون حسين رييس جمھوري و نواز شريف نخست وزير پاكستان ضمن تسليت به بازماندگان قربانيان اين زمين لرزه گفتند كه دولت در كنار مردم در اين حادثه طبيعي است.
آنان از مقامات دولتي و همچنين نيروهاي ارتش خواستند تا با كمك به شهروندان آسيب ديده در اين زلزله، در راستاي امداد رساني و رساندن مايحتاج عمومي به هموطنان پاكستاني تلاش كنند.
تيمو پاكالا مسوول ھماھنگي دفتر سازمان ملل متحد در امور كمكھاي بشردوستانه نيز با اعلام آمادگي سازمان ملل متحد براي كمك به فاجعه ديدگان زلزله در ايالت بلوچستان پاكستان گفت: آژانس ھماھنگي كمكھاي بشردوستانه با سازمان ملي مديريت بحران پاكستان در اين خصوص در تماس بوده و پشتيباني ھاي لازم براي جمع آوري كمك ھاي جامعه بين الملل انجام مي شود.
  روز چھارشنبه دفتر كمكھاي بشردوستانه سازمان ملل متحد در اسلام آباد؛ جامعه جھاني بشدت از وقوع زلزله ويرانگر در مناطق ايالت بلوچستان متاسف بوده و آماده ايفاي نقش براي ارائه كمكھاي لازم به دولت پاكستان است.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



دو شنبه 8 مهر 1392